2017-2018 Öğretim Yılı Coğrafya Dersi Plan Örnekleri Yeni Coğrafya Öğretim Programı 2016-2017 Öğretim Yılı Coğrafya Dersi Sene Başı Zümre Örneği 2015-2016 Öğretim Yılı Coğrafya Dersi Yazılı Örnekleri (9,10,11 ve 12.Sınıflar) 9-10-11-12.Sınıf Coğrafya Dersi Günlük Plan Örnekleri



Mekansal Düşünmenin Türkiye'de Sosyal Bilgiler Öğretim Programındaki Yeri

Kullanıcı avatarı
Ihsan
Mesajlar: 2356
Kayıt: Çrş Ağu 21, 2013 8:34 pm
Ettiği Teşekkür: 104
Aldığı Teşekkür: 216

Mekansal Düşünmenin Türkiye'de Sosyal Bilgiler Öğretim Programındaki Yeri

Mesaj gönderen Ihsan » Prş Ağu 13, 2015 6:30 pm

MEKÂNSAL DÜŞÜNMENİN TÜRKİYE’DE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ YERİ VE ÖĞRETMENLERİN BU BECERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ
NİHAL BALOĞLU UĞURLU, ELİF ALADAĞ

Bu araştırma, Sosyal Bilgiler öğretim programında kazandırılması hedeflenen bir düşünme becerisi olan mekânsal düşünmenin Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin bakış acılarıyla değerlendirilmesini amaçlamaktadır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. 2014-2015 öğretim yılı güz döneminde Niğde’de görev yapan 12 Sosyal Bilgiler öğretmeni ile görüşülmüş ve onların mekânsal düşünmenin farklı boyutları ile ilgili görüşleri alınmıştır. Öğretmenler tesadüfi örneklem yöntemiyle seçilmiştir. Araştırmada veriler yarı-yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır Araştırma kapsamında elde edilen verilerin çözümlenmesinde içerik analizi türlerinden tümevarımcı analiz kullanılmıştır. Sosyal bilgiler öğretmenleri mekânsal düşünmeyi geliştirme sürecinde teknoloji araçlarından yararlandıklarını belirtmişlerdir. Sosyal bilgiler öğretmenlerinin mekânsal konularda en çok kullandıkları materyaller harita ve basılı materyaller (fotoğraf, resim vb), en çok kullandıkları yöntemler ise anlatım, soru-cevap, örnek vermedir. Öğrencilerin hazırbulunuşluluğu, sosyo-ekonomik düzeyi ve konuya ilgisi mekânsal düşünme becerisini en çok etkileyen faktördür. Araştırma sonunda genel olarak Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin mekânsal düşünmeyi Sosyal Bilgiler öğretiminde her ne kadar gerekli ve önemli görseler dahi bu beceriyi kazandırma adına diğerlerinden farklı bir etkinlik ya da materyallerinin olmadığı görülmüştür.

Anahtar Kelimeler: Mekân; mekânsal düşünme; Sosyal Bilgiler Eğitimi; öğretmen görüşleri
İndir: Üye olmadığınız için bu linki göremiyorsunuz. Üye olmak için Tıklayınız.

Alternatif: Üye olmadığınız için bu linki göremiyorsunuz. Üye olmak için Tıklayınız.

Kaynak: Üye olmadığınız için bu linki göremiyorsunuz. Üye olmak için Tıklayınız.
[Teşekkür Butonu][Sosyal Medya Hesaplarımız][Site Kuralları]
"Özgürlük uğrunda herşeyi göze alabilenlerin hakkıdır!"


Sosyal Medya'da Paylaş

       

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir