1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Okullarda GPS'den Yararlanma

Gönderilme zamanı: Sal Şub 04, 2014 12:32 am
gönderen Ihsan
OKULLARDA KÜRESEL KONUMLANDIRMA SİSTEMİNDEN (GPS) YARARLANMA: 6 ve 9. SINIF ÖĞRENCİLERİ İLE BİR DENEME

ÖZET

Bu çalışma, küresel konumlandırma sisteminin (GPS) ilk ve ortaöğretimde kullanımının 6 ve 9. sınıf öğrencileri ile birlikte test edilmesi ve öğrencilerin GPS’ye karşı olan tutumlarının belirlenmesi amacını taşımaktadır. Çalışma İstanbul’da ikisi ilköğretim, ikisi de ortaöğretim olmak üzere dört farklı okulda 98 öğrenci ile birlikte yürütülmüştür. Çalışmada iki aşamadan oluşan bir GPS uygulaması geliştirilmiştir. Uygulamanın ilk aşamasında öğrencilerden okul bahçesinde farklı yerlere gizlenen beş çikolatayı kendilerine verilen koordinatları GPS yardımı ile tespit ederek bulmaları istenmiştir. Uygulamanın ikinci aşamasında ise öğrencilerden okul bahçesindeki ve çevresindeki çeşitli nesnelerin konumlarını GPS ile tespit etmeleri ve Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) ortamında haritalamaları istenmiştir. Uygulama sonrasında öğrencilerin uygulama hakkındaki fikirlerinin alınması açısından öğrenciler üzerinde bir anket gerçekleştirilmiştir. Çalışmada GPS uygulamasının öğrencilerin büyük bir çoğunlu tarafından eğlenceli, faydalı ve başarılı bulunduğu ve öğrencilerin GPS teknolojileri ile yakından ilgilendikleri görülmüştür. Çalışma, özellikle sosyal bilgiler ve coğrafya derslerinin daha öğrenci ve etkinlik merkezli hale getirilebilmesi için GPS gibi mekânsal teknolojilerin ne denli önemli bir araç olduğunu göstermiştir.


İndir:

Kaynak: ... 1012000748