Yeni Coğrafya Öğretim Programı Değerlendirme Raporu (13.01.2017) 2016-2017 Öğretim Yılı Coğrafya Dersi Plan Örnekleri 2016-2017 Öğretim Yılı Coğrafya Dersi Sene Başı Zümre Örneği 2015-2016 Öğretim Yılı Coğrafya Dersi Yazılı Örnekleri (9,10,11 ve 12.Sınıflar) 9-10-11-12.Sınıf Coğrafya Dersi Günlük Plan Örnekleri



Yeni Coğrafya Öğretim Programı Değerlendirme Raporu (13.01.2017)

Ataner Tokat
Mesajlar: 19
Kayıt: Pzr Eyl 08, 2013 7:17 pm
Ettiği Teşekkür: 14
Aldığı Teşekkür: 34

Re: Yeni Coğrafya Öğretim Programı Değerlendirme Raporu

Mesaj gönderen Ataner Tokat » Cmt Oca 21, 2017 10:06 pm

Kadir hocam, söylediklerinize prensipte katılıyorum ancak girecekleri sınav tek olduğu için ayni müfredatı görmek zorundalar. Bildiğiniz gibi 9 ve 10 dersleri bütün okullarda aynı zaten aralarında geçişte var. Meslekten Anadoluya geçebiliyorlar. 11 den itibaren alan dersleri var ve örneğin coğrafya seçilmiyor. Bu sınıftan sonra alana yoğunlaşıyorlar. Bu manada adaletli bir sistem... Söylediğiniz olsa belki iyi olur ama okul türleri için bunu yapmak zor fakat biz öğretmenler bunu uygulamada yapıyoruz. Zaten siz ne anlatırsanız anlatın karşınızdakinin ne kadar aldığı önemli. Kısacası herkese aynı fırsat veriliyor ancak isteyenler ve kapasitesi buna uygun olanlar sıyrılıyor.


cumhurabay
Mesajlar: 4
Kayıt: Çrş Nis 13, 2016 7:57 pm
Ettiği Teşekkür: 1
Aldığı Teşekkür: 5

Re: Yeni Coğrafya Öğretim Programı Değerlendirme Raporu

Mesaj gönderen cumhurabay » Pzr Oca 22, 2017 12:07 am

10 sınıfta su toprak bitki konusunda topraklar, zonal(yerli) ve azonal (taşınmış) topraklar olarak verilmesi daha akılda kalıcıdır. intrazonal diye bir başlık altında verilen halomorfik, hidromorfik ve kalsimorfik topraklara gerek yoktur. gereksiz detayler öğrenme güçlüğüne yol açacağından kaldırılması yerinde olacaktır.

cumhurabay
Mesajlar: 4
Kayıt: Çrş Nis 13, 2016 7:57 pm
Ettiği Teşekkür: 1
Aldığı Teşekkür: 5

Re: Yeni Coğrafya Öğretim Programı Değerlendirme Raporu

Mesaj gönderen cumhurabay » Pzr Oca 22, 2017 12:48 am

Coğrafyanın öğrenme alanları neden ünite başlığı olarak verildi. öğrenme alanlarından üniversite sınavında bile soru geldi. bence 5 ten 4 edüşürüldü. öğrenme alanlarının ünite başlığı olarak verilmesi doğru mu?

cumhurabay
Mesajlar: 4
Kayıt: Çrş Nis 13, 2016 7:57 pm
Ettiği Teşekkür: 1
Aldığı Teşekkür: 5

Re: Yeni Coğrafya Öğretim Programı Değerlendirme Raporu (13.01.2017)

Mesaj gönderen cumhurabay » Çrş Oca 25, 2017 1:00 am

9. sınıf iklim bilgisi (sıcaklık, basınç,rüzgar, nem, yağış)1 kazanımken, 10. sınıf dünyada ve türkiyede su toprak bitki 9 kazanım kesinlikle iklimdeki kazanım sayısı en az 3 olmalıdır.
hatta keşke her ders bir kazanım üzerine kurulsa program çok daha güzel olurdu.

Kullanıcı avatarı
Mustafa SEVER
Mesajlar: 73
Kayıt: Çrş Eyl 04, 2013 10:56 pm
Ettiği Teşekkür: 30
Aldığı Teşekkür: 155

Re: Yeni Coğrafya Öğretim Programı Değerlendirme Raporu (13.01.2017)

Mesaj gönderen Mustafa SEVER » Cmt Oca 28, 2017 12:58 pm

En önemli husus alttaki fotoğrafta altı kırmızı ile çizilen ifade;

Üye olmadığınız için bu linki göremiyorsunuz. Üye olmak için Tıklayınız.

Ataner Tokat
Mesajlar: 19
Kayıt: Pzr Eyl 08, 2013 7:17 pm
Ettiği Teşekkür: 14
Aldığı Teşekkür: 34

Re: Yeni Coğrafya Öğretim Programı Değerlendirme Raporu (13.01.2017)

Mesaj gönderen Ataner Tokat » Pzt Oca 30, 2017 7:55 am

Mustafa Bey, tam anlayamadım açıklar mısınız?

Kullanıcı avatarı
Mustafa SEVER
Mesajlar: 73
Kayıt: Çrş Eyl 04, 2013 10:56 pm
Ettiği Teşekkür: 30
Aldığı Teşekkür: 155

Re: Yeni Coğrafya Öğretim Programı Değerlendirme Raporu (13.01.2017)

Mesaj gönderen Mustafa SEVER » Pzt Oca 30, 2017 10:47 pm

Programın uygulanmasında esas rol ders öğretmeninde.Kendi okuluna, kendi öğrencilerine ,yaşadığı bölgeye yönelik etkinlikler,ders materyalleri,çalışma kağıtları,vs üretmeli.Hatta ölçme değerlendirme anlamında da sınavların tamamı öğretmen tarafından eğitim sürecini değerlendirecek şekilde hazırlanmalı.
Ne müfredatı hocam kitaptan düz gidiyoruz işte mantığından acilen kurtulmalı özetle.
Tabi bunu gerçekleştirebilmek için de ilk yapılması gereken öğretmenleri evrak yükünden kurtarmak.Aksine her geçen yıl evrak yükü artıyor.
Forumların aktif olduğu dönemleri düşünün hocam. Her gün onlarla paylaşım yapılıyordu.Şimdi başımızı kaşıyacak vaktimiz yok.

Ataner Tokat
Mesajlar: 19
Kayıt: Pzr Eyl 08, 2013 7:17 pm
Ettiği Teşekkür: 14
Aldığı Teşekkür: 34

Re: Yeni Coğrafya Öğretim Programı Değerlendirme Raporu (13.01.2017)

Mesaj gönderen Ataner Tokat » Pzt Oca 30, 2017 11:14 pm

Yapılandırmacı eğitime ne demek lazım Hocam. Yani öğretmen kenarda rehber olacak, öğrenci aktif olacak. Sizin yazdığınızdan hareketle biz malzeme hazırlayacağız... Sizce bizim öğrencilerin seviyesi ve imkanları, eğitimin gerçekleri buna uygun mu bilmiyorum...

Kullanıcı avatarı
Mustafa SEVER
Mesajlar: 73
Kayıt: Çrş Eyl 04, 2013 10:56 pm
Ettiği Teşekkür: 30
Aldığı Teşekkür: 155

Re: Yeni Coğrafya Öğretim Programı Değerlendirme Raporu (13.01.2017)

Mesaj gönderen Mustafa SEVER » Pzt Oca 30, 2017 11:26 pm

Ne lisans eğitimimiz,ne okullarımız,ne sınıflarımız,ne öğrencilerimiz ne de biz hazırız hocam.Bugün Finlandiya'nın yarın Singapur'un eğitim sistemini devşirmeye çalışırız.Olmuyor.İsmi yapılandırmacılık oluyor sadece.

Cevapla Önceki başlıkSonraki başlık

Sosyal Medya'da Paylaş

       

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir