1. sayfa (Toplam 2 sayfa)

Yeni Coğrafya Öğretim Programı Değerlendirme Raporu (13.01.2017)

Gönderilme zamanı: Cum Oca 13, 2017 5:04 pm
gönderen Ataner Tokat
Yeni Coğrafya Öğretim Programı (Taslak)
:-:
Coğrafya Müfredat Değerlendirme Raporu:


13.01.2017 Tarihinde yayınlandı



Taslak olduğu için inceledikten sonra yorum yazabilirsiniz.






Re: Yeni Coğrafya Öğretim Programı (Taslak) 13.01.2017

Gönderilme zamanı: Cmt Oca 14, 2017 11:44 am
gönderen cumhurabay
Kısa incelemem sonucunda 2017 de değişecek 9. sınıflar için tespit ettiklerim aşağıda belirtilmiştir.
• 9. sınıf konuları daraltılmış fakat 10. sınıf konuları artırılmıştır. bu durum 10. sınıflarda ders saatinin 3 olması daha uygun bir çözüm olacaktır.
• Genel konuların içerisine Türkiye'nin de yerleştirilmesi geçmişe dönmüş olmakla beraber doğru bir karardır.
• 9. sınıf bölgeler konusunda ilk bölge ayırımının kıta ayırımı olduğu verilmeli sonra do gal ve beşeri bölge kavramları verilmelidir. Bu konuda kıtalar coğrafyasına kısa yer vermek öğrencilerin kıtaları öğrenmesinde yerinde olacaktır. kıtaları ve özelliklerini bilmeyen öğrencilerin bunları biliyormuş gibi eğitim görmesi yanlıştır. önce öğretilmeli sonra kıta üzerindeki farklı özellikler konularda yeri gelince öğretilmelidir.
• 9. sınıf 9.1.4 nolu kazanım yerel saatleri içermiyor gibi! onun da konunun içerisinde belirtilmesi gerekir. yerel saatler ulusal saatler verilmelidir. saygılarımla Cumhur Abay

Re: Yeni Coğrafya Öğretim Programı (Taslak) 13.01.2017

Gönderilme zamanı: Pzr Oca 15, 2017 12:27 pm
gönderen Ataner Tokat
Coğrafya Öğretim Programı İncelemesi:

1.Programda akıllı tahta kavramı yerine artık kullanılmaya başlanan etkileşimli tahta kavramı kullanılmalıydı.

2.7.Sayfada ikinci paragrafta "Coğrafya Dersi Öğretim Programı ile öğrencilere kazandırılması hedeflenen yeterlilik ve beceriler üç başlık altında toplanmıştır." cümlesinin ardından "Kişisel Yeterlilikler" ve "Sosyal Yeterlilikler" başlıkları açıklanmış. Üçüncü yeterlilik ve beceri belirgin değil ancak ardından Coğrafi Beceriler sıralanmış. Sanırım burada "Coğrafi Yeterlilik/Beceri" başlığı olmalıydı.

3.9.Sayfada yer alan "Değerler" başlığı yeni gelmiş. Sevgi, Duyarlılık değerleri 9.Sınıf ilk ünitesi olan Doğal Sistemler (Doğa ve İnsan, Coğrafya, Harita Bilgisi ve İklim) konusu için uygun görülmüş. Eleştirim değerlere değil ancak konuya uygun değer seçilmelidir. Ayrıca değerin konuda nasıl verileceği hakkında her hangi bir açıklama yok. Sadece ilgili kazanımın maddesi yazılmış ama çok doğru seçildiği söylenemez. Kitap yazarlarının bu konuda etkinlikler bulabileceğini umut etmekten başka bir çaremiz yok.

4.”Ders Kitabı Yazımında Dikkat Edilecek Hususlar” kısmında “9. Ünite sonlarında konu özetlerine yer verilmelidir.” Kısmı faydalı olacaktır. Aslında piyasada bir çok özel yayının çıkardığı Coğrafya kitapları bu konuda örnek alınmalıdır. Konu sonlarında değil içinde de bilgi, uyarılar, dikkat gibi kutular faydalı olacaktır. Kitabın bilgi bakımından doyurucu olması ve başka bir kaynağa ihtiyaç olmamalıdır. Öğrenciler MEB kitabı yanında başka bir kaynak almasının önüne geçilmelidir. Ders kitaplarının artık piyasada yaygınlaşan Z Kitap mantığına göre hazırlanmalıdır. Çıkmış sorularda mutlaka olmalıdır.

5.16.Sayfada ilk cümlede “Ünite temelli yaklaşımla hazırlananan (kelime hatası yapılmış) Coğrafya Dersi Öğretim Programı 9 ve 10. sınıflarda 4 ders saati…” yerine 2’şer olmalıydı. Çünkü cümlenin devamında “11 ve 12. sınıflarda ise hem 2 hem de 4 ders saati uygulanabilecek şekilde düzenlenmiştir.” Cümlesi ile bu çelişiyor çünkü toplam ders saati değil, her sınıf için belirlenmiş ders saati yazılmalıydı.

6.17.Sayfada başlayan Sınıf, Ünite, Kazanım ve Açıklamalar kısmında Etkinlik Örnekleri yer almıyor. Önceki programda bu kısım vardı ama şimdi kaldırılmış. Açıklamalar kısmı da kaldırılmış ve sadece ünite hakkında kısa bir açıklamaya yer verilmiş. Bu kısımlar kalsaydı faydalı olacaktı. Öğretim Materyalleri kısmı da çok yetersiz olmuş. Sadece olmuş olması için yapılmış gibi duruyor. Seçilen materyaller çok yetersiz belirlenmiş.

7.13.Saydafa yer alan 12.Madde de “Programın uygulanmasında öğrencilerin bireysel farklılıkları dikkate alınmalıdır. Bu bağlamda öğretmen; tüm öğrencilerin katıldığı toplu bir öğretim yerine, öğrencilerin özel durumlarını da gözeten farklı etkinlikler belirleyebilir.” Cümlesinden sonra “Özel eğitim gereksinimi olan öğrenciler için ihtiyaçları doğrultusunda “Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP)” hazırlanmalı ve uygulanmalıdır.” Konusu birbirlerinden farklı konulardır. Ya aynı madde de farklı bir paragraf ya da ayrı bir madde olmalıydı.

Ünite ve Kazanımları da inceledim ancak belirgin bir hata göremedim. En önemli fark 9. ve 10. sınıflarda olmuş. 9.Sınıf konularından özellikle dünyanın yapısı, iç ve dış kuvvetler 10.Sınıfa aktarılmış. Sizde programla ilgili görüşlerinizi ilgili sayfada ki görüş bildirme linkinden yapınız ve programın geliştirilmesine katkıda bulununuz. Burada da paylaşırsanız bizde bilgi sahibi oluruz.

Önemli bir değişiklikte Atatürkçülük konularının programda yer almaması. Bunu eleştiri olarak değil tespit olarak yazdım. Sonuçta biz devlet memuruyuz ve bu konuda yorum yapmamız doğru olmaz.

Fazla kullanılmayan bir kelime olan Yordam programda bir kaç defa kullanılmış. TDK da "Yatkınlık, alışkanlık, yeti, meleke" anlamına gelen bu kelimeyi bir davranışın alışkanlık haline getirilmesi ve yeti olarak kazandırılması olarak düşünebiliriz.

Cumhur Abay öğretmenimin Yerel ve ulusal saatler konusunda ki tespiti için şunu söyleyebilirim. Aslında bu konu önceki öğretim programında da "koordinat sistemi, zaman ve yere ait özellikler" olarak ifade edilmiş ancak etkinlikler ve açıklamalar kısmında zaman hesapları yazılmış. Bu konuda sizin gibi yazarlara iş düşüyor Hocam. Bu etkinliklere orada yer vereceksiniz. Keşke siz MEB Kitabını yazsaydınız çok daha faydalı olurdu.

Re: Yeni Coğrafya Öğretim Programı (Taslak) 13.01.2017

Gönderilme zamanı: Sal Oca 17, 2017 2:53 pm
gönderen Ataner Tokat
Coğrafya dersine dini kavramlara ait kazanımlar konulması çok iyi olur. Devlet laik olabilir ama insan laik olmaz ve ateistler hariç çoğunluk Yaratıcıya inanıyorsa mesela Coğrafya da Allah'ın imzasını her yerde görmek mümkün ve buna ait kazanımlar, okuma parçaları görmek bir öğretmen olarak beni çok mutlu eder. Dini ve Allah'ı sadece vicdanlara din derslerine hapsetmek özellikle gençliğe yapılacak en büyük zulümdür... Hiç bir sey rastlantı sonucu oluşmadıysa, her şeyin sahibi oysa, biz de onun kuluysak o zaman dersimde de her şeyin sahibinin adını ve her şeyi onun yarattığını okumak ve öğrencilerime gönül rahatlığı ile bunları da anlatmak isterim... Yani bunları anlatmak kişisel bir tercih olmaktan çıksın...

Re: Yeni Coğrafya Öğretim Programı Değerlendirme Raporu

Gönderilme zamanı: Prş Oca 19, 2017 8:49 am
gönderen msever
Mevcut Program ile Taslak Programı karşılaştırabileceğimiz bir tablo.Gözden kaçan olmamıştır umarım.Fikir vermesi açısından;


Re: Yeni Coğrafya Öğretim Programı Değerlendirme Raporu

Gönderilme zamanı: Prş Oca 19, 2017 7:03 pm
gönderen Ataner Tokat
İlçe raporunu oluşturma görevi verildi. Fikirlerinizi paylașırsanız sevinirim. Sizin tespit ettiğiniz eksikler ve yapılmasını istediğiniz değişiklikler nelerdir...

Re: Yeni Coğrafya Öğretim Programı Değerlendirme Raporu

Gönderilme zamanı: Prş Oca 19, 2017 7:39 pm
gönderen Ihsan
Bizim ilçedeki arkadaşların başlıca görüşleri;

Yıllardır üzerinde mutabık kaldığımız 9.sınıf konularının gerek konu anlamında gerekse kazanım anlamındaki yoğunluk nedeniyle gerekse de doğal sistemler konularındaki soyut kavramlar nedeniyle öğrencilerin konuları kavramasının zorlaştırması ve öğrencilerde coğrafya dersine karşı oluşan önyargıların yıkılması anlamında taslak müfredattaki 9 ve 10.sınıf konularının dağılışının değiştirilmesi doğal sistemlerde 9.sınıf konularında levha hareketleriyle iç ve dış kuvvetler konularının 10.sınıfa aktarılmış olması oldukça olumlu bir gelişmedir.

Türkiye’nin iklimi konusunun 10.sınıftan 9.sınıf büyük iklim tipleri konusunun ardından verilmesi konunun bütünlüğü ve kavranması açısından oldukça olumludur.

9.sınıfta işlenen iç ve dış kuvvetler konusunun 10.sınıfta topraklar ve dış kuvvetler konularından önce verilmiş olması da konu bütünlüğü ve anlaşılması açısından olumludur.

11 ve 12.sınıflardaki küresel ortam; bölgeler ve ülkeler konusunun ülke başlığı altında incelenmesinin çıkartılması olumlu olmakla birlikte 11 veya 12.sınıflarda seçmeli ülkeler coğrafyası derslerinin konulması faydalı olacaktır.

9.sınıf beşerî sistemler başlığının tamamının 10.sınıf konularına dahil edilmesi yerinde olacaktır. Ayrıca 10.sınıfta yer alan su, toprak, bitki konusunun tamamının 11.sınıf doğal sistemlerde yer alan biyoçeşitlilik konusunun ardından verilmesi yerinde olacaktır.

Şu anki taslak programda 9.sınıftaki konu yoğunluğunun istenilen düzeyde olduğu fakat bu kez de 10.sınıftaki konu yoğunluğunun arttığı görülmektedir. Bu konu üzerinde de durulması yerinde olacaktır.

Coğrafya ders kitaplarında gerek görsel, etkinlik vb. gerekse de baskı kalitesinin arttırılması uygun olacaktır.

12.sınıfta işlenen Türkiye’de ulaşım konusunun 11.sınıf beşerî sistemler konusuna eklenerek ayrıntılı olarak incelenmesi gerekmektedir.

İlk ve orta öğretimdeki Sosyal Bilgiler derslerinde işlenen coğrafya branşına ait kazanımların 7. ve 8.sınıf müfredatında yoğunlaştırılması hazırbulunuşluluk açısından 9.sınıf doğal sistemler başlığında incelenen harita bilgisi, koordinat sistemleri ve Dünya’nın şekli ve hareketleri konularının kavranmasını kolaylaştıracaktır.

Taslak müfredatta gezi gözlem ve arazi çalışmalarının gerekliliğine vurgu yapılması konuların somutlaştırılması doğa-insan etkileşiminin kavranması açısından oldukça olumludur. Buna rağmen bu konuda il, ilçe ve okul müdürlüklerine gerekli bilgilerin verilerek öğretmenlerin bu konuda teşvik edilmesi, öğretmenlere gerekli kolaylıkların sağlanması noktasında çalışması yapılması gerekmektedir.

Re: Yeni Coğrafya Öğretim Programı Değerlendirme Raporu

Gönderilme zamanı: Prş Oca 19, 2017 9:23 pm
gönderen msever
Her ilde farklı uygulama var sanırım.Bizden kişisel olarak ilgili siteye girip görüşlerimizin yazılması istendi.Yarın ne isterler bilemem.Kendimce bir değerlendirme.

9.SINIF COĞRAFYA TASLAK PROGRAMA YÖNELİK GÖRÜŞ VE ÖNERİLER
Taslak program incelendiğinde göze çarpan değişlikler şunlardır:
# 9.sınıf taslak programında öğrenme alanların yerine üniteler getirilmiştir.Program 4 temel üniteye ayrılmıştır.
# Kazanım sayısı 26’da 22’ye düşürülmüştür.
# 9.sınıf düzeyindeki öğrencilerin bir kısmı Türkiye’nin Coğrafi Konumu özellikle de Dünya üzerin-deki yeri konusunda istenilen hazır bulunuşluluğa sahip değildir.Öğretim programı ve ders kitapları ilk olarak bu eksikliği giderecek şekilde düzenlenmelidir.
#Programda hedeflenen becerilerin kazanılabilmesi için en az 1 saat seçmeli coğrafya uygulamaları dersi konulmalıdır.
DOĞAL SİSTEMLER:
# Doğal sistemleri başlığında kazanım sayısı azaltılmış,15’ten 13’e düşürülmüştür.
# Mevcut programda koordinat sistemi ile ilgili kazanım (A.9.5.) haritalar ile ilgili kazanımdan (A.9.4) sonra verilmekteydi.Taslak programla koordinat sistemi ile ilgili kazanım (9.1.4 ) haritalar ile ilgili ka-zanımın önüne (9.1.5) alınmıştır.Konu bütünlüğü açısından olumlu katkısı olacaktır.
# A.9.12-A.9.13-A.9.14-A.9.15 kazanımların 10.sınıfa aktarılmış,9.sınıflarda oluşan yoğunluğun azal-tılması hedeflenmiştir.
# Mekansal Sentez Türkiye öğrenme alanları kaldırılmış,ilgili ünitelere dahil edilmiştir.
# Ünite başlıkları yüzeysel olarak verilmiştir.Yerel saatler,Eğim hesapları,profil çıkarma vb başlıklar hakkında açıklama yapılmamıştır.
# Kazanımların alt konu başlıkları da belirlenerek genel bir çerçeve çizilmelidir.
# Harita hesaplamalarının basit örneklerler verilmesi ifade edilmiştir.Alan hesaplamalarındasadece geçek alan hesaplarına yer verilmiştir.
# 9.4.1-9.4.2 kazanımları ile 9.1.1 kazanımları birleştirilmeli.İnsan doğa,doğa ve insan başlıkları bir bütün olarak verilmelidir.
BEŞERİ SİSTEMLER:
# Beşeri sistemler başlığında kazanım sayısı 4’e çıkarılmıştır.
# (9.2.4 ) Türkiye’deki yerleşim birimlerinin fonksiyonel özellikleri açısından analiz eder kazanımı ile
(11.2.6) kazanımı Türkiye’deki şehirlerin fonksiyonel özellikleri ayırt eder benzerlikler taşımaktadır.
# 11.2.6-11.2.7 kazanımları ile 9.2.3-9.2.4 kazanımları birleştirilmelidir.
KÜRESEL ORTAM VE BÖLGELER:
# Küresel Ortam ve Bölgeler başlığında göze çarpan bir değişiklik görülmemektedir.
# 9.3.1 kazanımının alt başlığında Türkiye’den de doğal ve beşeri bölgelere örnek verir ifadesi yer al-maktadır.12.2.4 Ülkemizdeki işlevsel bölgeleri özelliklerine göre analiz eder kazanımıyla birleştirilebilir.
ÇEVRE VE TOPLUM:
# Çevre ve Toplum başlığında göze çarpan bir değişiklik görülmemektedir.
# Kazanım sayısı 3’ten 2’ye düşürülmüştür.
# Geri dönüşüm,tasarruf,enerji tasarrufu,çevre koruma,sürdürülebilirlik vb uygulamalar tüm sınıf düzeylerine eklenmelidir.

10.SINIF COĞRAFYA TASLAK PROGRAMA YÖNELİK GÖRÜŞ VE ÖNERİLER
Taslak program incelendiğinde göze çarpan değişlikler şunlardır:
# Kazanım sayısı 33’ten 34’e çıkarılmıştır..
# Mekansal Sentez Türkiye Başlığı kaldırılmış.İlgili kazanımlar ünitelere eklenmiştir.
# 9.sınıf müfredatında yer alan kazanımların bir kısmı 10.sınıf aktarılmıştır.9.sınıfta eski programda
yaşanan yoğunluğun yeni programda10.sınıfta yaşanacağını düşünmekteyiz.
DOĞAL SİSTEMLER:
# Doğal sistemleri başlığında kazanım sayısı azaltılmış,5’ten 17’ye çıkarılmıştır.
# Mekansal Sentez Türkiye öğrenme alanları kaldırılmış,ilgili ünitelere dahil edilmiştir.
# 9.sınıftan aktarılan kazanımlar ile birlikte konu bütünlüğü sağlanmıştır.
# 10.1.2.kazanımında yer alan Jeolojik dönem isimlerinin Türkçe olarak verilmesi oldukça isabetlidir
BEŞERİ SİSTEMLER:
# Beşeri sistemler başlığından kazanım sayısı 7 den 12’ye çıkarılmıştır.
# (10.2.1 ) kazanımı ile (10.2.10) kazanımları arasında kalan nüfus ve göçler ile ilgili kazanımlar ile
(11.2.1-11.2.2-11.2.3) kazanımları (Türkiye’nin nüfus politikaları,projeksiyonları) birleştirilmelidir.
# 10.2.11 kazanımı alt başlığında verilen ekonomik faaliyet türleri 5 gruba ayrılmıştır.Bazı kaynaklar-da ekonomik faaliyet türleri 3’e ayrılmaktadır.Ekonomik faaliyet türleri sınıflandırmasındaki ikilem netleştirilmelidir.
# 10.2.3 kazanımı alt başlığında Nüfus yoğunluğu hesaplama yöntemlerine örnekler verir şeklinde bir açıklama bulunmaktadır.Bu hesaplamaların gerekliliği sorgulanmalıdır.
# 10.2.6 Türkiye’de nüfusun tarihsel seyri kazanımı ile Türkiye’nin Nüfus projeksiyonları (11.2.3 )ve (11.2.2.) Türkiye’nin Nüfus politikaları başlıkları birleştirilebilir.
KÜRESEL ORTAM VE BÖLGELER:
# Küresel Ortam ve Bölgeler başlığında göze çarpan bir değişiklik görülmemektedir.
# Bu başlık altında tek bir kazanım verilmiştir.Kazanım sayısı arttırılabilir.
ÇEVRE VE TOPLUM:
# Çevre ve Toplum başlığında göze çarpan bir değişiklik görülmemektedir.
# Kazanım sayısı 2’den 4’e çıkarılmıştır.
# Geri dönüşüm,tasarruf,enerji tasarrufu,çevre koruma,sürdürülebilirlik vb uygulamalar tüm sınıf dü-zeylerine eklenmelidir.
# Afetlerden korunma ,afet bilincini kazandırma adına bu ünitede yer alan kazanım sayısının arttırıl-ması uygun olmuştur.
# Afetler ile ilgili kazanımlar doğal sistemler ünitesine de alınabilir.Eğitim yılının son günlerinde iste-nilen verim alınamamaktadır.Kazanım önemli olduğu için öne aktarılabilir.

11.SINIF COĞRAFYA TASLAK PROGRAMA YÖNELİK GÖRÜŞ VE ÖNERİLER
Taslak program incelendiğinde 11.sınıf taslak programında kapsamlı bir değişiklik yapılmadığı
görülmektedir.
# Kazanım sayısı 44’ten 40’a düşürülmüştür.
DOĞAL SİSTEMLER:
# Doğal sistemleri başlığında kazanım sayısı azaltılmış,3’ten 4’e çıkarılmıştır
# 10.sınıf Biyoloji dersi müfredatında biyoçeşitlilik,madde döngüleri,enerji akışı,ekosistemler ile ilgili kazanımları bulunmaktadır.10.sınıflarda biyoloji dersi zorunlu ders olduğundan tüm öğrenciler bu ka-zanımları görmektedir.Dolayısıyla 11.sınıf coğrafya müfredatında yer alan 11.1.2,11.1.3 ve 11.1.4 ka-zanımları programdan çıkarılmalıdır.Programların güncellenmesindeki amaçlardan biri de yoğunluğu azaltmak ,kazanımları sadeleştirmektir.
BEŞERİ SİSTEMLER:
# Beşeri sistemler başlığından kazanım sayısı 7’den 20’ye çıkarılmıştır.
KÜRESEL ORTAM VE BÖLGELER:
# Küresel Ortam ve Bölgeler başlığında kazanım sayısı 7’den 9’a çıkarılmıştır.
ÇEVRE VE TOPLUM:
# Çevre ve Toplum başlığında kazanım sayısı 15’ten 7’ye düşürülmüştür.Bu başlıktaki birbirini tekrar eden kazanımların yarı yarıya azaltılması isabet olmuştur.
12
12.SINIF COĞRAFYA TASLAK PROGRAMA YÖNELİK GÖRÜŞ VE ÖNERİLER
Taslak program incelendiğinde 12.sınıf taslak programında kapsamlı bir değişiklik yapılmadığı
görülmektedir.
# Kazanım sayısı 37’den 34’e düşürülmüştür.
DOĞAL SİSTEMLER:
# Doğal sistemleri başlığında kazanım sayısı azaltılmış,3’ten 2’ye düşürülmüştür.
BEŞERİ SİSTEMLER:
# Beşeri sistemler başlığından kazanım sayısı 4’ten 17’ye çıkarılmıştır.
KÜRESEL ORTAM VE BÖLGELER:
# Küresel Ortam ve Bölgeler başlığında göze çarpan bir değişiklik görülmemektedir.
Kazanım sayısı 6’dan 11’e çıkarılmıştır.
ÇEVRE VE TOPLUM:
# Çevre ve Toplum başlığında göze çarpan bir değişiklik görülmemektedir.
# Kazanım sayısı 9’dan 4’e düşürülmüştür.

Re: Yeni Coğrafya Öğretim Programı Değerlendirme Raporu

Gönderilme zamanı: Cum Oca 20, 2017 5:24 pm
gönderen Nurettin Öztürk
Hocam değerlendirme raporunuzu çok beğendim.. Bazı eklemeler yapıp aynısını sunmayı düşünüyorum.. emeğiniz için. çok tşkler.. Allah razı olsun.. Coğrafya konuları anlatılırken sanki kendi kendine oluyor, oluşuyor gibi anlatmak öğrencilerin inancını olumsuz etkilemekte ve ateist bir nesil yetişmesine neden olmaktadır. Bu çok büyük bir sorun maalesef.. böyle öğrenciler hiçbir hak ve hukuku bilmiyor hiçbir değere saygısı hürmeti olmuyor.. hem öğretmenler hem anne babalar hem toplum böyle bireylerden çok zarar görüyor.. Umarım kitaplarımızın dilini değiştirilir de inançsız tabirler çıkarılır..

12. Sınıf konuları tamamen YGS ve LYS ' na yönelik olmalı..
9. ve 10. Sınıflarda ders saati 3' e çıkarılmalı..
Öğretmen kılavuz kitabı hazırlanmalı ve eba 'da yayınlanmalı..

Re: Yeni Coğrafya Öğretim Programı Değerlendirme Raporu

Gönderilme zamanı: Cmt Oca 21, 2017 12:05 am
gönderen kadirhoca.com
Değerli hocalarım hepinize merhabalar. Ben içerikten ziyade uygulamada yapılan bir yanlışlığı belirtmek istiyorum. Bizden her öğrenciye farlı bir eğitim programı hazırlamamızı bekleyenler neden tek tip bir eğitim programı hazırlıyor? Burada herkes aynı tür okullarda çalışmıyor. Daha 3 ay öncesine kadar meslek lisesinde çalışırken şu anda bir Anadolu Lisesinde görev yapmaktayım. Ve lise türleri arasında büyük farklılıklar var. Bu gerçeği görerek talim terbiyenin de bizim yaptığımız gibi! her lise türüne farlı bir müfredat uygulamasını beklerdim. Malumunuz anadolu liselerinde okutulmaya çalışan (kültür) derslerin konu içeriğini ve kazanımlarını meslek liselerinde vermek mümkün değildir. Her öğrenci, her sınıf aynı olmadığı gibi her lise türü de aynı değildir. Özellikle meslek liselerinde coğrafya programın hafifletilmesi bir zorunluluktur. Ayrıca eklemek istediğim konu başlıklarında anlamsız ifadeler kullanarak içerik değiştirilmez. Coğrafya yine aynı coğrafya ancak başlıklarda kullanılanlar o kadar garip ki coğrafya yeniden yazıldı zannedersiniz. Herkese teşekkür eder, çalışmalarında başarılar dilerim.